جدیدترین اخبار :
  • چابهار، قطب تولید و صادرات دریامحور؛ توسعه صنایع و مزیت‌های لجستیکی
  • برنامه‌هایی در جهت توسعه تعاملات تجاری با اوراسیا | چابهار، کانون جدید سرمایه‌گذاری در ایران
  • گام بلند نخستین تولیدکننده فریم عینک ایران در مسیر خودکفایی
  • مرز ریمدان نقطه اتصال اروپا، ترکیه و ایران به پاکستان و چین
  • تأکید بر گسترش همکاری ایران و ترکیه در بخش مناطق آزاد

بهره برداری از پروژه راه آهن چابهار-زاهدان تا سال ۱۴۰۰؛ پروژه راه‌آهن کلید توسعه و شکوفایی چابهار

اقتصادی | تاریخ خبر : 98/07/16 | تعداد بازید :1904
عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه راه آهن چابهار-زاهدان کلید توسعه و شکوفایی بندر چابهار است، گفت: قطعا تا زمانی که پروژه راه آهن به بهره برداری نرسد، نمی توان به توسعه چشمگیر بندر چابهار فکر کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به روند اجرای پروژه راه آهن چابهار-زاهدان، گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، اعتبار بالغ بر ۳۰۰ میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای تسریع در اجرای پروژه راه آهن چابهار- زاهدان در نظر گرفته شده است.

راه آهن چابهار-زاهدان یکی از ابرپروژه های کشور است

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم راه آهن چابهار-زاهدان یکی از ابرپروژه های کشور است، زیرا این پروژه نقش چشمگیری در توسعه اقتصادی کشور خواهد داشت.

اختصاص اعتبارات کلان و پایدار برای تسریع در اجرای پروژه راه آهن چابهار-زاهدان

وی افزود: در سال های گذشته تأمین اعتبار پروژه راه آهن چابهار-زاهدان با مشکلات بسیاری روبه رو بود، حال دولت و وزارت راه و شهرسازی با توجه به اهمیت پروژه مذکور، بودجه کلان و پایداری را برای افزایش سرعت اجرای خط آهن در نظر گرفته اند.

راه آهن چابهار-زاهدان کلید توسعه و شکوفایی بندر چابهار است

این نماینده مردم در مجلس در مجلس، با بیان اینکه راه آهن چابهار-زاهدان کلید توسعه و شکوفایی بندر چابهار است، افزود: قطعا تا زمانی که پروژه راه آهن به بهره برداری نرسد، نمی توان به توسعه چشمگیر بندر چابهار فکر کرد.

کیانپور ادامه داد: در شرایط کنونی جاده های استان سیستان و بلوچستان ظرفیت و توان حمل و نقل کالاهای صادراتی و وارداتی را ندارند، از این رو طبق برنامه ریزی صورت گرفته، بخش قابل توجهی از این کالاها و محصولات باید از طریق حمل و نقل ریلی منتقل شود.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی براساس آمارها حدود 8 میلیون تن کالا در بندر چابهار تخلیه و بارگیری می شود که حدود 6 میلیون تن از این کالاها باید از طریق حمل و نقل ریلی جابه جا شود.

بهره برداری از پروژه راه آهن چابهار-زاهدان تا سال 1400

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: مسئولان دولتی وعده داده اند که با توجه به اختصاص اعتبارات کلان، پروژه راه آهن چابهار-زاهدان تا سال 1400 و پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد که این برنامه ریزی بسیار امیدوارکننده است./

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل